Berichten zoeken

Marketing tips voor starters

Wanneer je een nieuw bedrijf begint dan is de start van de verkoop van producten en diensten vaak een cruciaal moment. Je hebt namelijk nog geen vaste klanten, geen naamsbekendheid en wellicht nog weinig ervaring met de markt. Het is daarom belangrijk dat de lancering van de verkoop goed van start gaat. Hieronder hebben we een aantal tips die de start van de onderneming ten goede kunnen komen.

4 tips

Onderstaand hebben we een opsomming gemaakt van 4 tips die je zullen helpen bij de start van de verkoop van de producten en diensten van je onderneming.

  • Zorg dat er een beeld bij de klant wordt gewekt waarmee ze ‘feeling’ krijgen met het product of de dienst. De sleutelboodschap is dat de klant een beeld moet krijgen hoe jouw product zijn of haar leven beter zal maken. Daarbij gaat het erom dat problemen worden weggenomen bij de klant.
  • Vergeet niet om voldoende aandacht aan het uiterlijk van het product te besteden. Voor ieder mens is status in grotere of kleinere mate belangrijk. Iedereen wil er graag goed bij lopen. Zo heeft Apple een hele status weten te creëren met de producten die zij verkopen. Wanneer het product er strak en professioneel uitziet dan zijn mensen sneller geneigd om voor het product te kiezen.
  • In dit tijdperk is online niet meer weg te denken. Het maakt eigenlijk niet uit wat voor product of dienst je wilt verkopen of je krijgt te maken met het internet. Of je klanten nu zoeken via Google naar je bedrijf of de producten. Het is belangrijk om online goed gevonden te worden. Doe daarom een onderzoek naar de zoekmachine optimalisatie (SEO) voor je onderneming en ontdek hoe je online de meeste klanten kunt winnen. Daarbij is het ook belangrijk om een goed werkende website of applicatie te hebben.
  • Tot slot is het belangrijk om de potentiële doelgroep actief te gaan benaderen. Zoek uit waar de klanten zich bevinden en ga je hier actief op richten. Dit kan zowel online als offline zijn. Het is namelijk belangrijk dat je bedrijf bij zoveel mogelijk klanten onder de aandacht komt. Wanneer ze nu niks van je kopen zijn ze wel sneller geneigd om later wel van je te kopen wanneer ze in aanmerking komen met je product of dienst.